Home Ürün Yönetimi User Story Mapping (Kullanıcı Hikayesi Haritalama)

User Story Mapping (Kullanıcı Hikayesi Haritalama)

by Muhammed Lap
0 comment 0 views

Agile Manifesto’nun 12 prensibinden birisi “En önemli önceliğimiz, değerli yazılımın erken ve devamlı teslimini sağlayarak müşterileri memnun etmektir.” Geliştirilecek ürünün/hizmetin kapsamında yapılacak işlerin büyük parçalar halinde çıkarılması, aralarından değerli olanların belirlenmesi ve önceliklerine göre de hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bu ihtiyaçların ortaya çıkarılmasını sağlayan tekniklerden birisi User Story Mapping’dir.

Jeff Patton, 2005 yılında yazdığı “User Story Mapping” kitabı ile ürün kapsamında geliştirilecek taleplerin hiyerarşik olarak düzenlenebilmesi ve geliştirme sürecindeki ilerleyiş konusunda tüm paydaşların hizalanmasını, yapılacak işlerin büyük resme olan etkisinin görselleştirildiği bir tekniktir.

User Story Mapping, ürünün/hizmetin MVP’sinin belirlenmesi ve tüm paydaşların bu öncelikler konusunda hizalanması açısından oldukça faydalıdır.

User Story Mapping oluşturma öncesi yapılacaklar ve dikkat edilecekler;

  • Kullanıcı bakış açısı ile oluşturulması çok çok önemli. Teknik işlerden, zorluklardan, kısıtlardan uzaklaşarak son kullanıcı gözüyle bakılması basit ve daha hızlı ilerlenmesini sağlayacaktır. Müşteri açısından oluşacak değeri odaklananacaktır.
  • Ürünün baştan sona tüm akışı dikkate alınmalıdır.
  • Talep sahipleri, paydaşların ve geliştirmesini yapacak tüm teknik çalışanların da katılımıyla gerçekleştirilmesi herkesin ortak bir anlayışa sahip olmasını sağlayacaktır. Ürünün geliştirilmesi sürecindeki hizalanmasını ve birbirlerini daha iyi anlamalarını sağlayacaktır.
  • Katılımcıların fikirlerini rahatça paylaşabildiği bir ortam hazırlanmalıdır, herkesin dahil olabilmesi için de etkinliğin fasilite edilmesi gerekiyor.
  • Yapılan çalışma finalize edilmiş bir çalışma değildir. Ürün geliştirmenin son aşamasına kadar değişiklikler yapılabilir. Bu sebeple hem yaptıklarımızı değerlendirmek hem de değişiklikleri yapmak için artırımlı düşünülmelidir.
  • Sadece iş akışındaki ilk aşamanın hepsini tamamlamak hayata geçirilebilir bir ürünü vermeyecektir. Bu sebeple iş akışındaki her bir adım için en değerli kısımları bularak hayata geçirmek kullanıcı hikayelerini de bu şekilde belirlemek önemlidir.

User Story Mapping oluşturmanın adımları;

  • İş akışının çıkarılması. Bu adımda teknik bir rolde çalışıyorsanız da tüm teknik işlerden, zorluklardan, kısıtlardan uzaklaşıp sadece son kullanıcı gözünden iş akışına odaklanılması gerekmektedir. Teknik bir çalışanın zaman zaman bu aşamada teknik süreçlerden uzak olması zorlayabiliyor ama bunun için çaba gösterilmesi ve katılımcıların birbirini kontrol etmesi önemli. Amacımız bir kullanıcının ürünü kullanırken baştan sonra geçtiği aşamaları çıkarmak.
  • Aktivitelerin belirlenmesi. İş akışımız sürecindeki tüm aşamalar için kullanıcının gerçekleştireceği aktivitelerin belirlenmesi.
  • Task’ların belirlenmesi. Aktiviteler kapsamında gerçekleştirilecek henüz olgunlaşmamış işlerin belirlenmesi.
  • Önceliklerin ve hayata geçirilecek özelliklerin belirlenmesi. İş akışı, aktiviteler ve task’ların belirlenmesi ürün kapsamında geliştirilecek tüm işlerin tek bir ortamda görünür olmasını sağlayacaktır. Bunların arasından önceliklerin belirlenmesi, öncelikler arasından da hayata geçirilecek değerli kısımları belirlemek çok daha kolay hale gelecektir.
  • User story mapping ortaya çıktıktan sonra ise geliştirme stratejilerinin belirlenmesi gerekmektedir. Bu aşamaya da kullanıcı ile yazılımı buluşturmak noktası olarak düşünebiliriz.

You may also like

Leave a Comment

Copyright 2024 MLAP.com.tr | Powered By MLAP