Home Agile & Lean Kaizen nedir?

Kaizen nedir?

by Muhammed Lap
0 comment 0 views

Kaizen, Japonca’dan dünyaya yayılan bir kelimedir. “Kai” değişim, “Zen” ise iyi demektir. Kaizen ise iyi değişimi, sürekli değişimi, sürekli iyileşmeyi ifade etmektedir.

Değişim ve iyileşme odaklı iş ve özel hayatın her noktasında olabilecek bir hayat felsefesidir. Hem bireyleri hem de organizasyonları küçük küçük başarıya götürmeyi amaçlamaktadır.

Mevcut durumu kabul edip onunla yetinmek Kaizen felsefesine ters bir yaklaşımdır. Küçük ama daha iyiye götürecek adımlarla ilerlemek hayatımızın her aşamasında başarıya götürecek bir yaklaşımdır, felsefedir.

Kaizen felsefesinin içselleştirilmesi yapılan herhangi bir işin daha iyisinin olduğuna inanmayı gerektirmektedir.

Kaizen felsefesini kurum içinde bir kültür haline gelmesi kurumun her aşamasında başarılı olmasını sağlayacaktır.Kültür haline gelinmesi için kurumdaki her bir çalışan bu felsefesi benimsemesi sağlanmalıdır. Sadece bir alan ile de sınırlı tutulmalı, her alanda iyileştirmelere mutlaka olacaktır. Örneğin; bundan önce çalıştığım kurumların birisinde çay için kullanılan ikişerli paketlenmiş şekerler yerine tek şekerli paketlenmiş çaylar kullanılarak israf azaltılmıştı.

İnovatif fikirler, iyileştirme önerileri herkesten gelebilir. Kurum içinde inovatif fikirlerin, iyileştirme önerilerinin, israf noktalarının dile getirilebileceği alanların olması gerekir.

Tüm çalışanlar problemleri çözülmesinde aktif rol alması için teşvik edilmelidir. Böylelikle hizmet/ürün geliştirme sürecindeki sorunlar önceden farkedilip düzeltildiği gibi ürünün/hizmetin daha kaliteli olmasını sağlayacak aksiyonlar da belirlenmiş olur.

Liderlerin de tüm bu süreci gözlemleyebildiği gibi dahil olabileceği konularda yol gösterici olmalarını da kolaylaştıracaktır.

Kaizen’i içselleştirildiği organizasyonların sağlayacağı faydalar:

  • Maliyetlerin azalması
  • Kalitenin artması
  • Verimliliğin artması
  • Müşteri memnuniyetinin artması
  • Çalışan memnuniyetinin artması
  • Çalışma ortamlarının ve araçlarının iyileştirilmesi
  • Organizasyon içindeki iletişimin artması

İyileştirme süreçlerinde PDCA (Plan – Do – Check – Act) döngüsünün kullanılması önemlidir. İlk denemede doğru aksiyonu almak veya kararı almak mümkün olmayabilir. Alınan aksiyonun deneyimleyerek doğruya ulaşması sağlanmalıdır. Bunun için mevcut duruma karşı alınacak aksiyonun planlanması, planlananın uygulamaya geçirilmesi, uygulanan aksiyonun değerlendirilerek doğru yolda olup olmadığının kontrol edilmesi ve iyileştirerek sürecin daha verimli hale gelmesi sağlanmalıdır. Bu döngü sürekli uygulanarak iyileştirme ve geliştirmenin sürekliliği sağlanmaktadır.

You may also like

Leave a Comment

Copyright 2024 MLAP.com.tr | Powered By MLAP