Home Agile & Lean Şov sahnesi: Sprint review

Şov sahnesi: Sprint review

by Muhammed Lap
0 comment 0 views

Sprint’in son günü gerçekleştirilen etkinliklerin birisidir. Sprint boyunca geliştirilen işlerin sunulduğu ve geribildirimlerin alındığı etkinlik. Takımın ürettiği değeri sunduğu reklamını yaptığı şov sahnesi olarak düşünebiliriz. Tüm paydaşların, merak eden herkesin katıldığı bir etkinliktir. 4 haftalık Sprint için maximum 4 saat ile sınırlıdır.

Etkinliğin ana amacı geribildirim alınması olduğundan mümkün olduğunda fazla katılımcının olması önemlidir. Product Owner’ın etkinlik öncesi ana paydaşlarla iletişim kurarak etkinliğe katılmaları konusunda teşvik edebilir.

Etkinlikteki izlenim takımın, projenin imajı açısından önemlidir. Review öncesi 1 saati aşmamak kaydıyla bir hazırlık da yapılması gerekebilir. Takım çalışan yazılımı gösterirken kullanacağı dataları hazırlamalı, ortamın sorunsuz olmasını garanti altına almalıdır. Yoksa katılımcılar karşısında zor durumda kalabilir, çıkardığınız ürün çok kaliteli olsa da olumsuz bir imaj çizebilirsiniz.

Reklam için gerekli hazırlıkları tamamladık, sıra geldi reklam yapmaya. Geliştirmeyi yaptığınız yazılım parçası üzerinden demo sunumunu gerçekleştirmeniz gerekiyor, sadece olması gereken case’leri değilde, farklı case’lerde de sistemin response’larını göstermeniz yaptığınız işe olan güveni gösterir. Hatta mobil gibi bir ürün üzerinde gösteriyorsanız direkt telefonu katılımcılara verebilir, onların test etmesini isteyebilirsiniz. Bu da güvenin en yüksek hali 🙂

Bu etkinliğin amacı paydaşlar tarafından ürün hakkında geri bildirimleri alıp ürünün pazardaki ihtiyacına maksimum adaptasyonunu sağlayabilmektir. Bu sebeple katılımcılardan mutlaka yorumlar gelecektir, bu yorumların ürünün gelişimi için bir fırsat olarak görüp gerekli olanların Product Owner tarafından product backlog’a eklenmelidir. Sprint Review boyunca Product Owner bol bol yorum almalı hatta paydaşların yaptıkları yorumların atlanmaması için takımdan bir arkadaşın da yorumları alması sonrasında Product Owner’ın yorumları ile birleştirilmesi oldukça iyi bir pratiktir.

Bir sonraki review toplantısında da Product Owner aldığınız yorumlarla ilgili aldığınız aksiyonlar hakkında özet bir bilgi verebilir. Bu hem katılımcıları memnun edeceği gibi takımın/projenin imajına pozitif bir etkisi olacaktır. Takıma olan güveni artıracaktır.

You may also like

Leave a Comment

Copyright 2024 MLAP.com.tr | Powered By MLAP